CzerwonySmok
Początkujący Groznawcza
Dołączył: 12 Mar 2008
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Żagań City xD
|
Wysłany: Pią 14:11, 14 Mar 2008 Temat postu: Nauka |
|
|
Postęp jest ważną i nieodłączną częścią społeczeństwa. Czy chodzi o nowe techniki budowlane, czy też o lepsze wyszkolenie wojska, władca który tę możliwość wykorzysta po to, aby ulepszyć własne państwo, będzie mile zdziwiony wynikiem. Naukowcy trudzą się nie tylko podnosząc wydajność zawodów, ale i odkrywając nowe technologie. Punkty nauki, odkrywane przez naukowców, można przeznaczyć na specjalizowanie państwa. Uzyskiwane punkty specjalizacji można inwestować w jedną z dziedzin wielopoziomowych albo jednopoziomowych. Maksymalna ilość punktów nauki, którą można uzyskać na turę to 20 000, jeśli jednak zaczniemy rozwijać dziedzinę "Wynalazczość" możemy zwiększyć ten limit aż do 150 000 punktów nauki. Rasa Ludzka ma limit punktów naukowych zwiększony o 33% natomiast rasa Goblinów limit ten ma zmniejszony o 20% na turę. Specjalizacje służą nam przez całą erę co oznacza, że nie możemy ich zburzyć żadnym czarem ani też żadną inną akcją.
Jeżeli produkcja naukowa jest wyższa niż limit turowy, Twoi naukowcy przeznaczą nadprodukcję na własne projekty badawcze. Nadwyżka przepada w ten sposób, ale pojawia się szansa na przełom - w wyniku przełomu dostaje się kilkakrotną wartość limitu turowego odkrycia. Szansa na przełom zależy od nadprodukcji naukowców ponad limit i wynosi od 1% (dla zerowej nadprodukcji) do 10% (dla produkcji dwa razy większej niż limit). Na przełom wpływa czar Szczęście oraz Pech (czyli mogą być 1,5x częściej, 1,65x z Empiryzmem). Należy przyjąć, że przełom pozwala statystycznie na przyspieszenie odkrywania o 4% do 40%, w zależności od szansy na przełom (czyli od nadprodukcji).
Post został pochwalony 0 razy
|
|